Afstudeerder Michiel Droogsma aan het woord

In het promotieonderzoek ‘Generaties in organisaties’ door Aart Bontekoning (november 2007) is aan het licht gekomen dat de jongste generatie in een organisatie intuïtief aanvoelt wat de niet vitale werkwijzen, processen van een organisatie zijn. Deze stelling vormt de basis voor het onderzoek dat Michiel gaat doen.

 

Hij onderzoekt wat de nieuwste generatie aanvoelt omtrent verbeteringen in: - communicatie - leiding geven en ontvangen - innovatie - besluitvorming - leren en ontwikkelen Wat Michiel aanbiedt is een workshop van een dag om samen met de jongste generatie te onderzoeken hoe zij deze thema’s in de organisatie ervaren: vitaal of niet vitaal? Een volgende stap hierin zou kunnen zijn de niet vitale onderdelen aan te gaan pakken.

 

Mocht er een ander thema interessant zijn voor een organisatie dan kan dit tijdens de intake worden aangeven. Het resultaat van deze workshop zal zijn dat de screenagers met ideeën zullen komen waarmee organisaties een eerste aanzet heeft tot sociale innovatie. Daarbij zullen betrokkenheid en vertrouwen bij de organisatie mooie neveneffecten zijn.

 

Michiel doet in totaal bij 15 organisaties onderzoek naar de - volgens de jongste generatie - niet vitale onderdelen. Mocht u het interessant vinden om gebruik te maken van zijn diensten? U kunt een mailtje sturen naar; m.droogsma@koffie-bubbels.nl.